Kwiatowe informacje

poniedziałek, 12 stycznia 2015

Album i kursik kwiatkowy

Kochani to moja pierwsza inspiracja dla Magicznej Kartki w tym roku. Postanowiłam więc, że będzie to praca poważniejsza - czyli album. Dodatkowo przygotowałam dla Was kursik - jak szybko zrobić kwiatek, który z pewnością będzie pasował do prac w stylu Vintage. Kwiatek ten zobaczycie między innymi na okładce albumu. Dodam jeszcze, że jest on bardzo prosty do wykonania i nie poświęcicie na niego dużo czasu.

Zapraszam najpierw do obejrzenia zdjęć albumu.










Zrobiłam tylko jedną fotkę środka albumu bo wszystkie kartki są zrobione wg tego samego wzoru. 

A teraz pora na kursik czarno - złotego kwiatka. Oczywiscie możecie wykonać go w róznych innych kolorach :)


Do wykonania kwiatka potrzebujemy:
- papier czerpany w kolorze czarnym,
- pręciki złote, 
- mgiełkę perłową w kolorze złotym ( nie załapała się do zdjęcia),
- mata do wytłaczania,
- narzędzie kulkowe do wygniatania,
- cążki lub pęseta,
- klej np. Magic,
- wykrojnik lub nożyczki za pomocą których wytniemy płatki.



Zaczynamy oczywiście od wycięcia płatków. Ja wykorzystałam wykrojnik, ale równie dobrze poradzicie sobie nożyczkami. Na szybko przygotowałam schemat kwiatka. Ważne żeby płatki były w miarę okrągłe.
Niżej moje wycięte płatki.


A tutaj schemat kwiatka, który możecie wydrukować a następnie wykorzystywać do odrysowywania  na papierze właściwym.



Teraz mgiełka, którą należy rozpylić na kwiatek z dosyć bliskiej odległości. W zależności od tego jaki chcecie uzyskać efekt psikacie jeden do trzech razy na każdy z wyciętych elementów. 




Mgiełka nie musi być rozprowadzona po całym kwiatku. Po krótkiej chwili papier powinien wchłonąć wilgoć z mgiełki, a my możemy przystąpić do kolejnej czynności, którą jest złożenie kwiatu tak aby w rezultacie uzyskać jeden płatek - jak na zdjęciu niżej.



Teraz za pomocą szczypiec skręcamy złożone płatki w jedną stronę, przytrzymując jednocześnie tę najwęższą część płatków.


Kolejną czynnością jest delikatne rozłożenie płatków (tak by nie rozprostować uzyskanego efektu skręcania).


Teraz płatki muszą wyschnąć. Proces możemy przyspieszyć nagrzewnicą lub innym narzędziem suszącym.
Jeżeli efekt skręcenia jest niewystarczający możemy dodatkowo ukształtować płatki przy pomocy narzędzia  kulkowego. Wygniatamy tylko przy jednym brzegu każdego płatka.



Teraz pozostaje nam już tylko zrobić na środku dziurki, przez które przeciągniemy pręciki. Ja do swojego kwiatka daję z reguły 7 lub 8 pręcików złożonych na pół.

Na jednego kwiatka potrzebujemy dwa wycięte elementy. Układamy je tak by płatki się rozmijały. Żeby pozostały w takim ułożeniu należy dodać pomiędzy warstwy trochę kleju. Klej powinien również znaleźć się od spodu aby zabezpieczyć pręciki.

A oto efekt :)



Mam nadzieję, że pokwiatkujecie troszeczkę :) i pochwalicie się swoimi kwiatami :)

Do wykonania albumu użyłam :



Jeżeli podobają Ci się moje prace napisz do mnie ewaszubrakartki@gmail.com

10 komentarzy: